Voor dat ik op reis ga.. - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Romilda Haan - WaarBenJij.nu Voor dat ik op reis ga.. - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Romilda Haan - WaarBenJij.nu

Voor dat ik op reis ga..

Door: Romilda de Haan

Blijf op de hoogte en volg Romilda

13 Juli 2015 | Nederland, Emmen

Hallo Allemaal,,

Dit is het dan de eerste post voor de reis naar Suriname gaat beginnen!!
Ik ga samen met 5 gezellige meiden, 4 maand stage lopen in Paramaribo.
We verblijven samen in het zelfde huis met een hele lieve huis bazin.
Het huis is best groot, er zitten 13 slaapkamers in, waarvan wij 6 kamers huren, dus het zou best kunnen dat er nog meer meiden bij ons in huis komen wonen.

30 Augustus gaat de grote reis beginnen.
Maar voor die tijd moest er nog genoeg geregeld worden.

In December hebben we te horen gekregen dat wij met z'n 6en deze reis mogen maken, het was een strenge selectie, maar wij zijn erg blij dat wij samen heen mogen.
In Januari was de eerste bijeenkomst, op deze dag heb ik de meiden voor het eerst gezien.
Ook was de mentor die wij in Paramaribo hebben aanwezig.
Vanaf die dag is het echt begonnen, vanaf toen hadden we elke maand een bijeenkomst in Meppel, samen met de mensen die naar Curaçao gaan.
We hebben erg veel moeten regelen in deze maanden maar dat is het allemaal waard. Van Visums tot Vaccinaties.
Ik heb 5 Vaccinaties op 1 dag gekregen, daar heb ik toen wel veel last van gehad.
Maar ik heb het er voor over.
Nog 1 vaccinatie te gaan en dan heb ik dat weer achter de rug.
In Juni hebben wij onze laatste bijeenkomst gehad, nu is het nog wachten tot ons visum (MKV) is goedgekeurd, en moeten we nog een ander Visum (KV) ophalen bij de Surinaamse Ambassade in Amsterdam, en dan zijn we er helemaal klaar voor.

We hebben er erg veel zin in !!
Julia & Aukelien gaan stage lopen in het 's lands hospital (Ziekenhuis)
Sharel & Bojana gaan stage lopen bij de Stichting Kids (Kinder opvang)
Jurma & Ik gaan stage lopen bij Stichting Betheljada (Gehandicaptenzorg).

Om een beeld te krijgen van hoe mijn stage eruit ziet kun je Stichting Betheljada opzoeken op Youtube, daar hebben zij een aantal filmpjes op staan.

Ik heb vandaag een lijstje gemaakt met spullen wat ik mee moet nemen naar Suriname, voordat ik wat vergeet en op het vliegveld sta zonder paspoort bijvoorbeeld haha, dat is niet de bedoeling.

Bedankt voor het lezen van mijn eerste blog post!!

Groetjes Romilda.


  • 13 Juli 2015 - 19:21

    Will Kwaks:

    Ik ga je volgen

  • 13 Juli 2015 - 20:08

    Jan De Haan :

    Goed gedaan mijn toppertje

  • 13 Juli 2015 - 20:11

    Jan De Haan :

    Pap is trots op jou en ga jou volgen.

  • 13 Juli 2015 - 20:32

    Romilda De Haan:

    Top !! bedankt

  • 13 Juli 2015 - 20:41

    Anja:

    ik ga je ook volgen. Heel veel succes in Suriname. Je bent een topper

  • 28 Augustus 2015 - 13:11

    Ria:

    Romilda ik wens je een goede reis en geniet van je vier maand stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romilda

Van harte welkom op mijn profiel!! Ik ben Romilda de Haan. Ik ga 4 maand stage lopen in de gehandicapten zorg in Suriname(Paramaribo) Hier kunnen jullie mijn reisverslagen volgen in de periode van Augustus 2015 tot en met December 2015. Bedankt voor het volgen van mijn avonturen!! Ik wens jullie veel lees plezier !! Groetjess,,

Actief sinds 03 Juni 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 5375

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 27 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: